Pages

Sunday, March 29, 2009

地球一小时

天气:(昨)

心情指数:80%

昨天早上,在公鸡还未啼叫时,我早已从那温暖的被窝中醒过来,准备去扫墓。大约早上七时,我们到达了墓地,我也准备帮忙除草。谁知才开工不久就把自己的手给刮伤了。咳,只怪自己粗心大意。贴上胶布后,便继续工作。



清明时节雨纷纷,
路上行人欲断魂,
借问酒家何处有,
牧童说:“喝酒伤身,不许喝!”

奇怪,不是“清明时节雨纷纷”吗?当天早上不知没下雨,那可恶的太阳也毫不留情的散发出热能,把小弟晒得几乎变烧猪!之后,我们便到另一间庙里上香。我也借此机会为自己求了一支签,签文如下:

One who gets No.25 is like a small boat going across a large river and being nearly wrecked by big storm. Your present like is like that small boat. You will reach the other side of the river safely, but it will take a long time. You may have to meet some difficulties, but in future you will be alright. If you want to emigrate it is very good for you to go south or to the east. Take care of yourself, you may get sickness. Your relative or friends will not be able to help or support you in any way. Your things or properties having been lost can hardly be found. In case of prosecution you have some hope to win the case but your luck in doing business is not very good.

咳!命途坎坷。看来我得好好存钱买艘大船,否则肯定被风浪卷到荷兰去。哈哈!

昨天晚上也是“地球一小时”。晚上八点半我们便把几乎所有的灯给关上。从家里望出去,偶尔会发现警察们到处巡逻。我也不赖,我开车到附近去兜风,看看是否每一家都合作,把灯给关上。哈哈,没办法,就是没事做。嘻嘻。

由于家里暗暗的,什么事情也做不了。妈妈便从冰箱里拿了一瓶超大的红酒,倒给他家喝。所有亲戚们坐在黑暗的客厅里,一边饮酒,一边聊天。

这个星期将会十分辛苦,明天要考试,后天又要工作几乎十一个小时,星期三又有小考。哇赛,少爷!不想毕业了是吗?明天有测验现在竟然还对着电脑!哈哈,没办法嘛。谁叫我现在突然有灵感写部落呢!好啦,今天就写道这里吧,再见!

No comments:

Post a Comment